Якими бувають туристичні агенції?

Всі турагентства можна поділити на 3 типи: мережеві франчайзингові, уповноважені і незалежні.
1) Мережеві франчайзингові турагентства – ці агентства працюють під однією назвою, брендом керуючої компанії.

2) Уповноважені турагентства – створюються конкретним туроператором для продажу переважно турів самого туроператора.

3) Незалежні турагентства – працюють під своєю оригінальною назвою і співпрацюють з різними туроператорами.

Чим вони відрізняються один від одного, їх плюси і мінуси розглянемо прямо зараз:

1) Франчайзингові агентства – це мережа туристичних агентств, які працюють під однією назвою, брендом керуючої компанії. Робота цих агентств, будується на обширній рекламі, яка дається керуючою компанією, і забезпечення “потоку клієнтів” в мережеві офіси.
Керуюча компанія (хед-офіс) має договори з групою туроператорів, і основна умова, це продаж турів тільки цих туроператорів. За це все агентства, які входять в цю мережу мають підвищений комісійний відсоток з продажів у цих туроператорів. За участь в мережі всі туристичні агентства платять роялті хед-офісу.
Сама ідея франчайзингу полягає в експлуатації клієнтської довіри до “розкрученої” торгової марки. У туриста виникає ілюзія, що він буде захищений, якщо звернеться в крупну структуру: адже вона в одну мить з ринку не зникне, якщо виникнуть проблеми, завжди можна звернутися в керуючу компанію.
Насправді в нашому законодавстві саме поняття “франчайзинг” відсутнє. Є визначення комерційної концесії, яке передбачає передачу торгової марки і технологій. Але і це до мережевих проектів в туризмі не відноситься.
В туризмі застосовуються ліцензійні договори, регулюючі тільки права користування товарним знаком, тобто фактично франчайзингові агентства є об’єднаннями, створеними з метою спільної реклами.
Тобто, говорячи простою мовою, керуюча компанія не несе жодної відповідальності за турагентства, що входять до цього об’єднання. І якщо турагентство збанкрутує, то ніхто його клієнтам грошей не поверне.
2) Як ми вже знаємо, уповноважені турагентства – створюються туроператором для продажу переважно турів самого туроператора.
Туроператор – це оптовик і за логікою бізнесу йому не вигідно займатися приватним продажами, якщо його товар користується попитом у турагентств. А якщо не користується попитом? А якщо його «товар» програє в ціні і якості по відношенню до товару конкурентів? Тоді нічого не залишається, як самостійно виходити на кінцевого споживача.
Саме, через такі причин, туроператор і йде на створення «власного каналу збуту». Туроператор починає створювати свої туристичні агентства, а іноді й цілі мережі, для продажу своїх турів, або залучає у свою мережу інші агентства, заманюючи їх різними преференціями. Такі турагентства прийнято називати Уповноваженими турагентствами.
Не секрет, що всі тури у туроператора відрізняються і за якістю і за ціною. Тури критерію «ціна-якість» продаються швидко. Тури у яких якість низька а ціна висока потрапляють в зони непродажних турів. Але їх теж потрібно продавати, тому що гроші в них вже вкладені. Ну і хто їх буде продавати, що не турагентства, які повністю залежать від волі свого «господаря»?
Ось «уповноважені» і стараються… продаючи тури туристам, за ті преференції, які їм пообіцяв їх туроператор.
Реальність такої ситуації можна простежити за відгуками туристів, де вони скаржаться, що їм в уповноваженому агентстві розхвалили і нав’язали зовсім не той готель, який був обраний ними самостійно. Взагалі, тут треба чітко розуміти, що сам принцип продажу турів туроператора, через свою уповноважену мережу, ставить клієнта на друге місце за значимістю для турагентства. На першому місці у уповноваженого агентства стоїть воля туроператора.
Другий мінус це продаж турів переважно тільки цього туроператора, який має обмеженість у своїх пропозиціях, і часто ці тури не кращі з усіх пропонованих на туристичному ринку.
Природно, в такому агентстві ускладнений індивідуальний підхід до клієнта, так як продаж турів обмежений можливістю конкретного оператора.
Заради справедливості зауважимо, що уповноваженому агентству, дозволено продавати тури та інших туроператорів так як продаючи тури тільки одного туроператора воно просто не виживе. Але в будь-якому випадку тури від “свого туроператора” пропонуватимуться туристу в першу чергу … адже план з продажу виконувати треба.
Ідея «уповноваженого агентства», як і франчайзингу, полягає в експлуатації клієнтського довіри до розкрученому бренду туроператора. У туриста виникає ілюзія, що він буде захищений, і якщо щось трапиться, то звернеться до туроператора.
Насправді це не так. Туроператор не відповідає за дії свого уповноваженого агентства. Цей симбіоз «туроператор – уповноважене турагентство» створений з метою спільної реклами і не більше того.
3)  Незалежні турагентства – працюють під своєю оригінальною назвою і співпрацюють з різними туроператорами.
Вони не вступають у франчайзинг і не «лягають» під туроператорів… Це єдиний тип турагентства, який відштовхується від потреб клієнта.
Правда ця “незалежність” дається їм дорого. У них немає підвищених комісій як у франчайзингових мережах або уповноважених, і як наслідок, мінімальна комісія у туроператора, так як. ні про які “плани з продажу турів” мова не може йти.
Ці агентства відштовхуються від професіоналізму менеджерів, які працюють в агентстві. Професіоналізм менеджерів полягає в умілому моніторингу цін на тури від різних туроператорів і пошуку кращих пропозицій за критерієм “ціна – якість”.
Дізнатися про такі агентствах можна від своїх знайомих або друзів, які в них обслуговуються, т.к. основний принцип таких агентств «Клієнт веде Клієнта».
Якщо хочете грамотних консультацій і персонального підходу до свого відпочинку, то вибирайте «незалежні туристичні агентства». Ризик, що Вам там продадуть не підходящий Вам тур мінімальний.
Саме такою агенцією є Favia Travel.
На даний момент на українському турринку більшість туристичних агенцій є незалежними.

Читайте також:


4 Травень 2016 - Квитки на Євро-2016
12 Лютий 2016 - Концерт Енріке Іглесіаса у Софії
8 Лютий 2016 - Футбольний тур Манчестер Сіті (Манчестер) – Динамо (Київ)
20 Січень 2016 - Романтичні тури в День святого Валентина
14 Грудень 2015 - Раннє бронювання турів Туреччина-2016

Залишилися питання?